بهترین نوع کامپوزیت دندان

  • ۰
  • ۰

بهداشت مناسب دهان و دندان برای سالم نگه داشتن دندانها و لثه ها ضروری است. این شامل عادت هایی مانند مسواک زدن دو بار در روز و انجام معاینات منظم دندانپزشکی است.

 

با این حال ، سلامت دهان و دندان چیزی بیش از حفره و بیماری لثه است . تحقیقات نشان داده است که بین سلامت دهان فرد و سلامت کلی آنها رابطه وجود دارد. کارشناسان مشکلات بهداشت دهان و دندان را یک بار بهداشت جهانی می دانند .

 

بدون درمان ، پوسیدگی دندان یا مشکلات لثه می تواند منجر به درد ، مشکلات اعتماد به نفس و ریزش دندان شود. این مسائل ممکن است منجر به سوء تغذیه ، مشکلات گفتاری و سایر چالش های کار ، مدرسه یا زندگی شخصی فرد شود.

 

افراد می توانند با مراقبت صحیح از دندان در خانه و در مطب دندانپزشک از بروز این مشکلات جلوگیری کنند. موارد زیر برخی از بهترین روشهایی است که می تواند دندان ها و لثه ها را سالم نگه دارد.

 

1. مرتبا مسواک بزنید اما نه تهاجمی مسواک زدن دو بار در روز و استفاده از نخ دندان می تواند به سالم ماندن دندان ها و لثه ها کمک کند. اکثر مردم می دانند که مسواک زدن دو بار در روز از مهمترین روش های از بین بردن پلاک و باکتری ها و تمیز نگه داشتن دندان ها است. با این وجود ، مسواک زدن فقط درصورتی که افراد از تکنیک صحیح استفاده کنند ، موثر است. افراد باید با استفاده از حرکات دایره ای کوچک مسواک بزنند و مراقب مسواک زدن در قسمت جلویی ، پشت و بالای هر دندان باشند. این روند بین 2 تا 3 دقیقه طول می کشد. مردم باید از دیدن حرکات عقب و جلو خودداری کنند. مسواک زدن بیش از حد سخت یا استفاده از مسواک سفت و سخت می تواند به مینای دندان و لثه آسیب برساند. اثرات این ممکن است شامل حساسیت دندان ، آسیب دائمی مینای محافظ روی دندان ها و فرسایش لثه باشد. انجمن دندانپزشکی آمریکا (ADA) توصیه با استفاده از یک مسواک است که موی نرم. آنها همچنین اظهار داشتند که افراد باید هر 3 ماه مسواک خود را عوض کنند یا هنگامی که انتها شروع به ریختن کردن نمایند ، هر کدام از اینها اول باشد.

 

2. از فلوراید استفاده کنید

فلوراید از عنصری در خاک زمین به نام فلورین تشکیل می شود. بسیاری از متخصصان معتقدند که فلوراید به جلوگیری از حفره ها کمک می کند و یک ماده رایج در خمیر دندان و دهانشویه است.

 

اما برخی از محصولات دندانپزشکی فلوئورید ندارند و بعضی از افراد اصلاً از آن استفاده نمی کنند.

 

شواهد نشان می دهد که فقدان فلوراید می تواند منجر به پوسیدگی دندان شود ، حتی اگر فرد در غیر این صورت از دندان خود مراقبت کند. بررسی اخیر نشان داد که مسواک زدن و نخ دندان باعث می شود فرد در صورت عدم استفاده از فلوراید حفره ایجاد کند.

 

بسیاری از جوامع در ایالات متحده ، فلوئورید را به منبع آب خود اضافه کرده اند. چندین سازماناین عمل را منبع معتبرتوصیه کنیداز جمله سازمان بهداشت جهانی (WHO) ، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) و ADA.

 

مردم می توانند با تماس با دولت محلی خود دریابند که آیا آب در منطقه آنها حاوی فلوراید است. فیلترهای اسمز معکوس آب فلوئورید را از بین می برند و افرادی که از آب چاه استفاده می کنند ، باید میزان فلوراید موجود در این آب را بررسی کنند تا دریابند که چقدر موجود است. بسیاری از مارک های آب بطری حاوی فلوراید نیستند.

3. روزی یکبار نخ بمالید

نخ دندان می تواند پلاک و باکتری ها را از بین دندانها خارج کند ، جایی که مسواک قادر به دستیابی به آن نیست. همچنین با از بین بردن باقی مانده ها و مواد غذایی که در بین دندان ها افتاده است ، می تواند از بروز بوی بد دهان جلوگیری کند .

 

اگرچه فقدان مطالعات طولانی مدت وجود دارد که ثابت می کند نخ دندان مفید است ، اما ADA همچنان به توصیه آن ادامه می دهد . منبع قابل اعتمادCDC همچنین بیان کنید که مردم باید دندان های خود را نخ کنند.

 

اکثر متخصصان بهداشت دندانپزشکی توصیه می کنند قبل از بغل کردن طرف دندان با حرکات رو به بالا و پایین ، به آرامی نخ را تا انتهای لثه فشار دهید . مهم است که از چسبیدن نخ دندان به سمت بالا و پایین بین دندان ها جلوگیری کنید ، که می تواند باعث درد شود و پلاک را به همان اندازه از بین نمی برد.

 

4- مرتباً به دندانپزشک مراجعه کنید

دندانپزشک می تواند مسائل بهداشت دهان و دندان را قبل از شدید شدن تشخیص و درمان کند.

کارشناسان توصیه می کنند که افراد هر 6 ماه یکبار برای معاینه به دندانپزشک مراجعه کنند. در طی معاینه معمول دندانپزشکی ، یک متخصص بهداشت دندان ها را تمیز می کند و پلاک و تارتار سخت شده را از بین می برد.

 

دندانپزشک علائم بصری حفره ها ، بیماری لثه ، سرطان دهان و سایر موارد مربوط به سلامت دهان و دندان را بررسی می کند. بعضی اوقات ممکن است از اشعه X دندان نیز برای بررسی حفره استفاده کنند.

 

نتایج یک مطالعه جدید تأیید کرده است که کودکان و نوجوانان باید هر 6 ماه یکبار به دندانپزشک مراجعه کنند تا به جلوگیری از حفره ها کمک کند. با این حال ، بزرگسالانی که هر روز بهداشت دهان و دندان خوبی را تمرین می کنند و در معرض خطر ابتلا به سلامت دهان و دندان اندک قرار دارند ، ممکن است نتوانند مکرراً پیش بروند.

 

نویسندگان یک منبع معتبربررسی اخیر بیان کنید که برای تأیید بسامد ایده آل معاینات دندان نیاز به مطالعات با کیفیت بیشتر است.

 

افراد می توانند در مورد اینکه چند بار به معاینه نیاز دارند با دندانپزشک خود صحبت کنند. پاسخ ممکن است بسته به سابقه سلامتی فرد ، سن و سلامت کلی دندان ها متفاوت باشد. اما هرکسی که متوجه تغییراتی در دهان خود شود باید به دندانپزشک مراجعه کند.

5- سیگار نکشید

استعمال سیگار به سیستم ایمنی بدن آسیب می رساند و همین امر باعث می شود بدن برای بهبودی بافت ها از جمله دهان در بدن دشوار باشد. سی دی سی سی سی را به عنوان علامت گذاری می کندمنبع خطر بیماری لثه منبع قابل اعتماددر حالی که ADA هشدار می دهد که افرادی که سیگار می کشند ممکن است بعد از انجام عمل دندانپزشکی ، کندی آهسته را تجربه کنند.

 

استعمال دخانیات همچنین روی ظاهر دهان تأثیر می گذارد و منجر به زرد شدن دندان ها و زبان می شود و می تواند بوی بدی به آن بخورد.

6. یک دهانشویه را در نظر بگیرید

برخی مطالعات نشان می دهد که دهانشویه های خاصی می توانند از سلامت دهان و دندان بهره مند شوند. به عنوان مثال ، یک بررسی نشان داد که دهانشویه حاوی کلرهگزیدین ، ​​یک ماده ضد باکتری ، به کنترل پلاک و لثه کمک می کند . براساس یک متاآنالیز ، دهانشویه با روغنهای اساسی خاص نیز مؤثر است.

 

ممکن است افراد بخواهند از دندانپزشک خود سؤال کنند که بهترین دهانشویه برای نیازهای فردی آنها است. دهانشویه نمی تواند جایگزین مسواک زدن و نخ دندان شود ، اما می تواند مکمل این روشها باشد.

 

دهانشویه هایی که ممکن است به بوی بد دهان و مشکلات دندانپزشکی کمک کند ، بصورت آنلاین در دسترس هستند .

 

7. غذاهای قندی و نشاسته ها را محدود کنید

مصرف قند می تواند منجر به حفره شود. مطالعات ادامه می دهند تا نقش مهمی که شکر در پیامدهای بهداشتی دندان پزشکی منفی ایفا می کند ، برجسته شود. مقصر رایج شامل شیرینی و دسر است ، اما بسیاری از غذاهای فرآوری شده حاوی قند اضافه شده نیز هستند.

 

WHO توصیه می کند که مردم میزان مصرف قند خود را به زیر کاهش دهند 10٪ منبع قابل اعتماداز روزانه خود کالری . نویسندگان یک بررسی منظم به این نتیجه رسیدند که کاهش این میزان به 5 درصد خواهد رسیدمنبع خطر را بیشتر کاهش دهید و سایر مشکلات دندانپزشکی

 

کارشناسان همچنین اظهار داشته اند که غذاهای نشاسته ای مانند کراکر ، نان ، چیپس و ماکارونی می توانند باعث پوسیدگی دندان شوند. ADA توضیح می دهد که این غذاها در دهان ماندگار شده و به قندهای ساده تقسیم می شوند ، که باکتریهای سازنده اسید از آن تغذیه می شوند. این اسید می تواند باعث پوسیدگی دندان شود.

 

به جای غذاهای نشاسته ای ، ADA توصیه می کند مقدار زیادی میوه و سبزیجات سرشار از فیبر و همچنین محصولات لبنی بدون قند اضافه کنید.

 

8- به جای نوشیدنی های قندی آب بنوشید

نوشیدنی های شیرین قند منبع شماره یک قندهای اضافه شده در رژیم غذایی معمولی کسانی است که در ایالات متحده نوشیدن نوشابه ، آب میوه یا سایر نوشیدنی های قندی می تواند خطر بیشتری برای حفره ها ایجاد کند .

 

ADA توصیه آب یا چای شیرین نشده نوشیدن در طول روز و تنها نوشیدن نوشابه های شیرین شده با شکر، در زمان وعده غذایی و در حجم کوچک است.

 

نکاتی برای بچه ها

آموزش بهداشت دندان خوب می تواند به سالم ماندن دندان ها و لثه های کودک کمک کند.

دندانهای اولیه کودک ، که افراد گاهی اوقات آن را دندانهای کودک می نامند ، به اندازه دندانهای دائمی آنها اهمیت دارند. دندان های کودک به کودک کمک می کند تا جوید و صحبت کند. آنها محل نگهداری دندانهای دائمی آینده هستند.

 

اگر کودکی دندانتان را به دلیل پوسیدگی از دست ندهد ، این می تواند فضای دهان را مختل کند و رشد صحیح دندان بزرگسال را دشوار کند.

 

با توجه به این نکته بهتر است مراقبت های دندانپزشکی خوبی را در کودکان در دوره نوزادی به شما معرفی کنیم. اقدامات زیر به سالم ماندن دندان ها و لثه های کودک کمک می کند:

 

لثه های کودک را هر روز و حتی قبل از اینکه دندان داشته باشد ، با یک دستشویی مرطوب و مرطوب بشویید. با این کار قندها از لثه ها خارج شده و می تواند به کودک کمک کند تا با احساس تمیز کردن دندان های خود آشنا شود.

نوزادان و کودکان نوپا نباید با بطری یا فنجان های کرکی به رختخواب بروند. شیر و آب حاوی قندهایی هستند که اگر مدت طولانی بر روی دندان باقی بمانند می توانند باعث پوسیدگی دندان شوند.

با نزدیک شدن کودک به 1 سالگی ، آنها را به یک فنجان کوسن عادت دهید. هدف از متوقف کردن استفاده از بطری ها تا اولین تولد آنها است.

اجازه دهید تا کودکان نوپا بین وعده های غذایی آب را از فنجان های شاداب بریزند ، اما آب یا شیر را فقط برای زمان صرفه جویی در مصرف کنید.

هنگامی که کودک دندان خود را زد ، روزانه دو بار آنها را با مسواک کودک نرم مسواک بزنید. مقدار کمی از خمیر دندان فلوراید استفاده کنید ، هیچ بزرگتر از یک دانه برنج. کودکانی که 3 تا 6 سال سن دارند ممکن است از مقدار خمیردندان به اندازه نخود استفاده کنند.

والدین یا مراقبان باید دندانهای کودک را برای آنها مسواک بزنند تا زمانی که نتوانند تمام دندانهای خود را بدون کمک تمیز کنند. آنها را کنترل کنید تا مطمئن شوید که خمیر دندان را خلال می کنند.

در هنگام استفاده ، خمیردندان را از دسترس کودکان دور نگه دارید.

ADA توصیه می کند که کودکان در هر کدام از اولین ها ، در 6 ماه از اولین دندان خود یا در سن 1 سالگی ، به یک دندانپزشک مراجعه کنند.

والدین و مراقبان نباید با قرار دادن آنها در دهان ، وسایل غذاخوری را با کودک یا پستانکهای تمیز به اشتراک بگذارند. هر دو این اقدامات می توانند باکتری های ایجاد کننده حفره بزرگسالان را به کودک منتقل کنند.

خلاصه

تمرین خوب دندانپزشکی از نوزادی تا بزرگسالی می تواند به فرد در سالم نگه داشتن دندان و لثه کمک کند. مسواک زدن و نخ دندان زدن روزانه ، سیگار کشیدن ، خوردن رژیم غذایی سالم و معاینه منظم دندانپزشکی می تواند به افراد کمک کند تا از حفره ، بیماری لثه و سایر موارد دندانپزشکی جلوگیری کنند. همچنین ممکن است به سلامتی کلی آنها منتهی شود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی