بهترین نوع کامپوزیت دندان

  • ۰
  • ۰

لمینت دندانپزشکی (ورقه ورقه چینی که به عنوان روکش پرسلن معروف است) یک پوسته نازک است که با استفاده از مواد رنگی دندان بر اساس نیاز فرد طراحی شده است. این پوسته ها به منظور تغییر رنگ ، شکل ، اندازه یا طول آنها و بهبود ظاهری به سطح جلوی دندان ها متصل می شوند.

 

 

ورقه ورقه چینی ساخته شده از لایه های مختلف پرسلن نازک است که توسط مینای دندان طبیعی و لایه چسبنده جایگزین می شوند. برخلاف تصور عموم ، برای ساخت ورقه ورقه چینی نیازی به خراش دادن دندان نیست و در صورت انتخاب روش درمانی مناسب توسط دندانپزشک مخصوص ، فقط برخی از مقادیر آماده سازی محدود برای جاسازی لمینیت ها بدون هیچ گونه آسیبی به دندانهای طبیعی است.

 

در کنار جنبه زیبایی ، عملکرد صحیح لمینیت نیز مهم است ، همچنین ضمیمه صحیح و قوی دندانهای طبیعی و روکش چینی ضروری است. پس از نصب ، دندانپزشک از رزینهایی که به نور حساس هستند تا لمینت قوی شود ، استفاده می کند

 

آیا لمینت دندان می تواند دندان های شما را خراب کند؟

 

اگر دندانپزشک متخصص زیبایی آرایش و دارای تجربه کافی باشد ، دندانهای طبیعی شما آسیب نمی بیند. دندانپزشک شما از شما می خواهد که اشعه ایکس عمومی از دهان و فک شما را بگیرد و دندان های شما را معاینه کند تا مطمئن شود که لمینت دندان برای شما مناسب است. اگر دندانپزشک تشخیص دهد که لمینیت انتخاب مناسبی برای شما نیست ، او گزینه های دیگری مانند روکش کامپوزیت ، اتصال دندان ، ارتودنسی ، سفید کردن دندان یا فقط دندانپزشکی را پیشنهاد می کند.

 

تا زمانی که بتوانید بهترین راه را انتخاب کنید ، باید در مورد تمام گزینه ها اطلاعات کافی داشته باشید.

 

مزایای لمینت دندان

از آنجا که ورقه ورقه برای همه مانند دندانهای اصلی او و به صورت جداگانه ساخته شده است ، بنابراین تشخیص تفاوت بین لمینت و دندان طبیعی غیرممکن است. لمینت ها برخلاف دندان های طبیعی ، به دلیل استفاده از مواد با تکنولوژی بالا در ساخت آنها ، در برابر لکه های چای و قهوه مقاوم هستند.

لمینت ها می توانند برای بیشترین تیرگی هایی که نسبت به دیگر روش های سفید کننده مقاوم هستند ، سفید کنندگی بالایی انجام دهند .

 

معایب لمینت دندان

ساخت ورقه ورقه چینی بسیار وقت گیر است و نصب لمینت را حداقل به مدت یک هفته به تأخیر می اندازد. اگر لمینت ها به درستی بچسبند و عوامل تخریب دندان محدود یا از بین برود ، بیمار می تواند از لمینت به عنوان دندان طبیعی استفاده کند. علیرغم پایداری بالا ، لمینت ها ممکن است شکننده باشند.

 

لمینیت نیز نباید تحت فشار باشد زیرا دندانهای طبیعی نباید. به عنوان مثال ، شما باید از گاز گرفتن ناخن ، خوردن یخ یا باز کردن عصا های نوشیدن با لمینیت خودداری کنید.

 

لمینت دندان

 

روش لمینت دندان

مراحل ساخت لمینت دندان شامل مراحل مختلفی است:

 

مرحله اول: در یک جلسه مراحل آماده سازی مورد نیاز روی دندان ها با دقت بالا انجام می شود که با دقت میلی متر اندازه گیری می شود.

 

مرحله دوم: در همان جلسه ، دندانپزشک شما مدلی از هر دو دندان فک شما را تهیه می کند (حتی برای انجام لمینت فقط برای یک دندان فک).

 

حدود یک هفته بعد بقیه مراحل به جلسه دیگر موکول می شوند.

 

در همین حال ، این مدل ها به آزمایشگاه دندانپزشکی ارسال می شوند ، لمینت ها به صورت پوسته ظریف چینی ساخته می شوند و به منظور ساخت زیباترین ، براق ترین و شفافیت و شبیه به مینای دندان ، در کوره یا خراشیده شده در بلوک چینی قرار می گیرند. لایه

 

در جلسه دوم ، لمینت ها روی دندان ها قرار می گیرند و با اتصال بسیار قوی به سطح دندان ها با رزین سامان متصل می شوند.

 

در صورت نصب صحیح در تمام مراحل ، لمینت ها با دندان ها یکپارچه هستند ، هیچ شکاف و نابرابری وجود ندارد و می توانید از نخ دندان برای تمیز کردن به عنوان دندان های طبیعی استفاده کنید.

 

بدیهی است که برای ایجاد صورت طبیعی و محافظت از سلامت لایه ها ، دقت دندانپزشک و همکاری آزمایشگاه متخصص ضروری است و همچنین استفاده صحیح از مواد مناسب بسیار مؤثر و شایسته است.

 

روند ساخت لمینت دندان

 

تعمیر و نگهداری لمینت دندان

 

نگهداری از لمینت دندان کاملاً ساده است و باید آنها را مانند دندانهای اصلی خود با مسواک زدن و نخ دندان زدن درمان کرد. معمولاً دندانپزشک به شما توصیه می کند از خمیر دندانهای ساینده فلوراید غیر ساینده استفاده کنید. برای بررسی عملکرد لمینت و واکنش دهان به لمینیت ها ، باید یک هفته پس از اقساط به دندانپزشک خود مراجعه کنید. حتی اگر ممکن است با لمینیت ها مشکلی نداشته باشید ، اما برای بررسی سلامت دهان و دندان باید پس از یک هفته به دندانپزشک خود مراجعه کنید.

 

اگر عادت دارید دندان های خود را آسیاب کرده یا گیر کنید ، دندانپزشک به شما توصیه می کند تا از دندان محافظ دندان برای محافظت از نیش دندان در هنگام خواب استفاده کنید.

 

همچنین باید به طور مداوم به پزشک مراجعه کنید ، زیرا ورقه ورقه چینی باید توسط خمیر مخصوص ساینده مخصوص جلا داده شود. دندانپزشک شما باید در مدت زمان کوتاهی دندانهای شما را معاینه کند ، بنابراین می تواند هر نشانه کوچکی از ویرانی را پیدا کند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی